Ciało w pole dance

Ciało w procesie uczęszczania na zajęcia pole dance podlega wielu przemianom. Jedni oczekują szybkiego zrzucenia wagi, a inni boją się zbytniego przyrostu masy mięśniowej. Warto zadać sobie pytanie, czy jest to jedyny możliwy scenariusz?  

Każda i każdy z nas zaczyna z jakiegoś poziomu – umiejętności, przeszłości sportowej/tanecznej, ilości kilogramów czy masy mięśniowej. Dla każdego jednak sam początek przygody z rurką wygląda bardzo podobnie. Ewentualne różnice stają się bardziej widoczne podczas kolejnych zajęć. Niektórzy potrzebują więcej czasu na przyswojenie i poprawne wykonanie nowego elementu, a innym przychodzi to z łatwością. Te różnice są skutkiem wielu czynników, w tym także wyglądu i pracy naszego ciała. Nie należy upraszczać tego tematu twierdzeniem, że tylko osoby „przy kości” gorzej radzą sobie na rurce, ale równie często osoby bardzo szczupłe napotykają na swojej drodze takie problemy. Złożoność tego zjawiska jest na tyle ważna, o ile pozwala na spojrzenie na pole dance z zupełnie innej strony. W końcu każdy z nas zaczyna z innym bagażem, ale to nie oznacza, że każdy skończy z minimalizacją tkanki tłuszczowej i maksymalizacją tkanki mięśniowej. Słowem – nie będziemy wyglądać tak samo po treningach pole dance. 

Czy chodząc na zajęcia pole dance schudnę? 

Tak, zajęcia pole dance to aktywność fizyczna, dzięki której możliwe jest zrzucenie kilogramów, ale! W większości przypadków nic nie dzieje się samoczynnie, a zatem oprócz treningów pole dance wskazana jest zmiana diety i wzmożona aktywność fizyczna – może to być większa ilość rurki, ale także włączenie innych dyscyplin. Możliwe jest zatem zrzucenie wagi, ale zazwyczaj potrzebujemy do tego kilka dodatkowych czynników. Czy możliwe jest przybranie na wadze? Oczywiście, że tak! Samo pójście na trening nie gwarantuje tam uzyskania szczupłej sylwetki. Niepilnowanie diety czy nieregularne treningi, mała ilość snu, przemęczenie – to wszystko może wpływać na wygląd Twojego ciała, niezależnie od tego, jaki sport trenujesz. To, co robimy jest bardzo ważne, ale warto też zadbać o to, jak funkcjonuje nasze ciało. Warto przynajmniej raz w roku wykonać podstawowe badania krwi, aby upewnić się, że w środku wszystko działa tak dobrze, jak na zewnątrz 😊 

Czy trenując pole dance będę wyglądać jak kulturysta? 

Gdyby każda pole dancerka po treningach wyglądała jak kulturysta, to kulturyści przerzuciliby się na rurkę 😉 Przyrost masy mięśniowej czy rozbudowanie barków i ramion jest jednym ze skutków trenowania pole dance, ale w większości przypadków nie jest aż tak drastyczne. Pole dance jest w dużej mierze sporcie siłowym, gdzie podnosimy ciężar własnego ciała, a żeby to robić potrzebujemy siły, która bierze się z mięśni. Ich rozrost jest jednak zależny również od poziomu tkanki tłuszczowej. A właściwie ich widoczność – mięśnie znajdują się POD warstwą tkanki tłuszczowej, co oznacza, że uwidocznienie mięśni jest możliwe po redukcji tkanki tłuszczowej. Brak redukcji nie oznacza także, że tych mięśni nie ma! Każdy z nas mięśnie posiada, choć wiele kursantek w to początkowo nie wierzy. Są i pracują  – raz lepiej, raz gorzej, ale dążymy do tego, żeby ich praca pozwalała na utrzymanie ciała na rurce, bez nadwyrężeń. 

Jakie zmiany zajdą w moim ciele podczas treningów pole dance? 

Dwie główne zmiany, których oczekujemy albo których się boimy to wymienione wcześniej zmiany masy ciała oraz przyrost masy mięśniowej. Każda z tych zmian jest możliwa, ale najważniejsze jest nasze podejście. Same treningi mogę lekko modyfikować sylwetkę, ale do większych zmian niezbędna jest zmiana nawyków. Zarówno żywieniowych, jak i ogólnie zdrowotnych, zmiana stylu życia. Trening raz w tygodniu nie będzie dawał takich samych efektów, jak trening cztery raz w tygodniu, z włączeniem diety, profilaktyką i higieną snu. Osiągnięcie określonych efektów wymaga także czasu i wytrwałości.  

Jakie zmiany przyniosą treningi pole dance? Przede wszystkim jest to aktywność fizyczna, która jak każda inna pozytywnie wpływa na ogólny stan zdrowia, poprawia krążenie i zapobiega wielu chorobom. Daje zatem wiele pozytywnych efektów, które nie muszą być widoczne gołym okiem. W zależności od regularności oraz częstotliwości treningów możemy zauważać zmiany w wyglądzie ciała – zarysowanie mięśni, większa siła, lepsza gibkość czy wysmuklenie sylwetki.  

Czy jest to jedyny możliwy scenariusz? 

Zdecydowanie nie! Podczas lat trenowania Twoje ciało może przechodzić rozmaite zmiany, które nie przychodzą raz na zawsze. Każda zmiana stylu życia czy sytuacje stresowe mogą wpływać na wygląd sylwetki. Raz osiągnięty efekt nie jest gwarantowany, a zmiana częstotliwości i regularności treningów może wpływać nie tylko na nasz wygląd, ale także osiągnięte umiejętności na rurce. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że choć nic nie jest dane raz na zawsze to nic nie powstrzymuje Cię przed ponownym osiągnięciem swojego sukcesu.  

Podczas mojej prawie 9-letniej przygody z pole dance, moje ciało zmieniało się diametralnie. Zaczynałam jako szczupła dziewczyna „bez mięśni”, przechodziłam przez okres większej wagi, żeby znowu schudnąć i zbudować masę mięśniową, do ponownego przyrostu wagi. Żadna z tych zmian nie była samoczynna. Każda była związana z inną zmianą w moim życiu, która wpływała na to, jak często trenuje, jak się odżywiam, jaki jest mój stan zdrowia. Jednak w każdej zmianie odnajdywałam siebie w pole dance na nowo. 

Zawsze dobry wygląd 

Nieodłącznym elementem treningu pole dance jest odpowiedni strój. Ważne, abyś czuła się w nim komfortowo, swobodnie i pięknie. To, jak odbieramy swój obraz w lustrze przekłada się na nasze wyniki – mamy więcej siły i ochoty do treningów. Niejednokrotnie patrząc na siebie w lustrze nie miałam ochoty nawet wychodzić na trening, jednak to te treningi pozwalały mi na powrót do formy. Kiedy czujemy się dobrze w stroju sportowym to mamy większą motywację wewnętrzną do działania. Stroje do pole dance z ADDICT to przede wszystkim gwarancja dopasowania odpowiedniego rozmiaru. Są one szyte na każde ciało, dzięki czemu każda z nas może czuć się wyjątkowo, niezależnie od rozmiaru na metce. Ważny jest odpowiedni dobór materiałów, które nie będą zbyt sztywne i nie będą blokowały zakresu ruchów, a jednocześnie nie będą odznaczać się na ciele. Każdy wzór na każde ciało – to gwarancja dobrego wyglądu i samopoczucia podczas treningu.