Rozgrzewka  – czemu jest taka ważna i jak się ubrać?

Rozgrzewka jest naturalnym rozpoczęciem każdych zajęć sportowych – nie tylko pole dance. W tym sporcie powinno zwracać się na nią szczególną uwagę, ponieważ późniejsze ćwiczenia wykorzystują praktycznie każdy mięsień naszego ciała. Rozgrzewka jest częścią często znienawidzoną przez kursantki. Dzieciaki na moich zajęciach już od wejścia krzyczą: „A KIEDY BĘDZIE RURA?”. Spokojnie, ona jest tutaj najważniejsza, ale trzeba się na nią dobrze przygotować.

Jak dobrze zacząć zajęcia?

               Rozgrzewka jest swego rodzaju fundamentem dalszego treningu. Powinna być dopasowana do tego, jakie elementy będą wykonywane na treningu zasadniczym. Co to właściwie oznacza?

Prawidłowa i dobra rozgrzewka powinna zawierać elementy, które przygotują ciało na późniejszy wysiłek. Jeśli podczas treningu na rurce zamierzamy wykonywać elementy bazujące na gięciach czy szpagatach, to podczas rozgrzewki szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę na dobre przygotowanie tych partii ciała.

Rozgrzewka powinna zawierać elementy ogólne, które możemy ogólnie nazwać „rozruchem”, czyli powinna „dotykać” każdej części ciała. Rozruszać należy całe ciało poczynając od głowy, a kończąc na stopach. W tę część można wliczyć również cardio. W zależności od trenera ten element może, ale nie musi się pojawić. Mimo, że sama nie przepadam za cardio, to wiem, że jest to dobry sposób na szybki wzrost temperatury ciała – a o to chodzi w rozgrzewce.

Drugą część rozgrzewki – jak wcześniej wspomniałam – powinny stanowić elementy przygotowujące do konkretnych figur na rurce. Trening siłowy wymaga innego rodzaju ruchu niż figury bazujące na gięciu pleców. Warto wcześniej ustalić sobie plan treningu i dopasować ćwiczenia do swoich potrzeb.

Warto też zwrócić uwagę na czas rozgrzewki. Jak się okazuje, czas rozgrzewki jest bardzo różny, w zależności od szkoły czy trenera. Niektórzy na rozgrzewkę poświęcają 10-15 minut z treningu 60 minutowego. Ja zdecydowanie lepiej czuję się po dłuższej rozgrzewce trwającej od 20 do 30 minut, ponieważ w tym czasie mam możliwość dobrego dogrzania ciała oraz przygotowania go na późniejsze triki odpowiednimi ćwiczeniami specjalistycznymi.

Po co nam rozgrzewka?

               Głównym celem rozgrzewki jest oczywiście podniesienie temperatury ciała. Rozgrzanie mięśni wiąże się z ich lepszą pracą, ponieważ stają się bardziej elastyczne oraz mobilne. Tym samym zmniejszamy ryzyko kontuzji.

Jakie jeszcze zalety przynosi dobra rozgrzewka?

  • Przyspieszenie krążenia krwi à krew transportuje tlen do wszystkich komórek ciała, w tym mięśni. Dzięki temu wzbogacamy nasze mięśnie w tlen, a także pozbywamy się metabolitów. Jest to związane z wystąpieniem zakwasów na drugi dzień 😊
  • Dobra rozgrzewka wzmaga przewodzenie impulsów nerwowych, które odpowiedzialne są za ruch mięśni. Wszystko dzieje się w czasie dla nas niezauważalnym, nie musimy o tym myśleć, a neurony robią wszystko za nas!
  • Dodatkowo rozgrzewka pobudza nasz układ hormonalny.
  • Pozwala na oczyszczenie umysłu i przygotowanie do wysiłku fizycznego.

Czy nasz ubiór ma znaczenie?

               Zdecydowanie tak! I nie chodzi tu o to, czy wyglądasz dobrze czy źle. Na rozgrzewce, szczególnie w czasie zimnych miesięcy, powinniśmy zaopatrzyć się w bluzę oraz dresy lub legginsy. Zakrycie ciała pozwoli na jeszcze szybsze jego rozgrzanie. Temperatura na sali ma znaczenie, ale dodatkowa warstwa ubrań jeszcze lepiej pobudzi Twoje mięśnie do działania.

Co ważne, dobre okrycie ciała jest szczególnie ważne podczas stretchingu. Główną zaletą rozgrzania mięśni jest poprawa ich elastyczności, a to właśnie nad nią pracujemy podczas rozciągania.

To w co się ubrać?

               Zdecydowanie polecam dresy! Głównie pandemia przyczyniła się do wzrostu popularności dresów. Stały się one nie tylko ubiorem domowym, ale również „ulicznym”. Warto wybrać takie dresy, które posłużą Ci nie tylko na sali, ale także w codziennym życiu!

W ofercie Pole Addict znajdują się trzy komplety dresów w różnych kolorach! Najbardziej do gustu przypadł mi komplet złożony ze spodni dresowych oraz krótkiej bluzy.

Spodnie dresowe posiadają ściągacze przy nogawkach oraz na talii, dzięki czemu możesz je dopasować idealnie do siebie. Posiadają kieszenie boczne. Bluza posiada ściągacz przy rękawach oraz pod biustem. Dresy są wykonane z przyjemnego w dotyku materiału, dzięki czemu nosi się je wygodnie i zapewniają dobre ogrzanie ciała.

Jeśli nie jesteś fanką krótkich bluz, to w ofercie znajdują się też bluzy z suwakiem, które są zdecydowanie dłuższe. Bluzy rozsuwane uszyte są w kroju oversize i posiadają kaptur. Występują w takich samych kolorach

buy stromectol online

, jak spodnie, dzięki czemu łatwo zestawisz je razem.

Przypominam, że z kodem marzecnarurce15 dostaniesz 15% zniżki na te dresy oraz inne produkty z Pole Addict 🙂

Jesteś gotowa na rozgrzewkę?

               Rozgrzewka jest niezbędną i najważniejszą częścią dobrego treningu pole dance. Pamiętaj, że rozgrzane mięśnie poprawiają ich elastyczność i zmniejszają ryzyko kontuzji. Ciepłe ubranie w postaci dresów pozwoli Ci się dobrze dogrzać, a przy okazji będziesz świetnie wyglądać!

Czego chcieć więcej?

Podobał Ci się ten tekst? Zostaw komentarz!